Skip to main content

Automobilio priekinis stiklas – viena svarbiausių transporto priemonės detalių, užtikrinanti gerą matomumą bei bendrą saugumą kelyje. Dėl to itin svarbu rūpintis stiklo švara, funkcionalumu ir laiku šalinti bet kokius atsiradusius pažeidimus.

Kaip atsiranda priekinio stiklo įbrėžimai? 

Priekinio stiklo įbrėžimai atsiranda netikėtai ir dėl pačių įvairiausių priežasčių – kartais net vairuotojui nepastebint. Dažniausiai – dėl nešvarių arba nusidėvėjusių valytuvų. Kai ant jų kaupiasi smulkios dulkės, smėlis ar kitų nešvarumų dalelės, braukdami per stiklą jie palieka vos matomas, bet laikui bėgant gilėjančias žymes.

Kita įprasta pažeidimų priežastis – smulkūs akmenukai ar kitos kietos dalelės. Net nedidelio smūgio žala ilgainiui plėsis dėl temperatūros svyravimų, automobilio vibracijos ar drėgmės. Įdomu tai, kad pagal draudimo bendrovių duomenis, daugiau nei 30 % stiklo keitimų atliekami būtent dėl išplitusių mikroįtrūkimų, kurie iš pradžių atrodė nepavojingi.

Norint išvengti šių pažeidimų, svarbu ne tik reguliariai keisti valytuvus, bet ir vengti valyti sausą stiklą, ypač jei ant jo yra dulkių ar smėlio. Taip pat pravartu naudoti specialias stiklų dangas, kurios sumažina mechaninį poveikį ir apsaugo paviršių nuo subraižymo.

Kaip pašalinti arba sumažinti įbrėžimus? 

Tam tikrus pažeidimus galima sumažinti arba visiškai pašalinti naudojant specialias priemones ir technologijas. Tačiau svarbu atsižvelgti į pažeidimo pobūdį – kuo įbrėžimas gilesnis, tuo mažesnė tikimybė jį pilnai panaikinti be stiklo keitimo.

1. Poliravimas specialiomis pastomis. Paviršiniai įbrėžimai dažniausiai gali būti pašalinami stiklo poliravimo priemonėmis, kurios yra efektyvios ir plačiai naudojamos tiek profesionalų, tiek entuziastų. Šį procesą geriausia patikėti specialistams arba atlikti itin atsargiai, laikantis instrukcijų.

2. Stiklo remontas. Kai kuriuos nedidelius įtrūkimus ar įdaužas galima sutaisyti naudojant stiklų remonto rinkinius. Specialios dervos užpildo pažeidimą, išlygina paviršių ir neleidžia toliau plėstis įtrūkimui. Itin svarbu, kad šį darbą atliktų automobilių stiklų profesionalas.

3. Profesionali stiklo restauracija. Jei stiklas subraižytas, rekomenduojama kreiptis į profesionalus, kurie objektyviai įvertins, ar remontas įmanomas, ar visgi reikėtų keisti stiklą nauju. Stiklo restauracija nėra labai patikimas sprendimas, tačiau yra galimybė atkurti stiklą nekeičiant jo. 

4. Prevencinės priemonės. Verta apsvarstyti papildomą apsaugą – pavyzdžiui, naudoti stiklų hidrofobines dangas, kurios neleidžia purvui ir vandeniui taip lengvai kauptis. Taip pat būtina reguliariai valyti stiklą mikropluošto šluoste.

Norint išvengti priekinio stiklo pažeidimų ateityje, svarbu ne tik laikytis tinkamos priežiūros, bet ir imtis prevencinių priemonių, kurios užkirstų kelią įbrėžimams ir įtrūkimams:

1. Reguliariai keiskite valytuvus. Rekomenduojama juos keisti bent kas 6–12 mėnesių, priklausomai nuo naudojimo intensyvumo ir oro sąlygų.

2. Venkite valyti sausą stiklą. Visada geriau valyti stiklą, kai jis yra šlapias, o jei reikia – naudoti specialias stiklų valymo priemones.

3. Naudokite apsaugines stiklo dangas. Jos sukuria apsauginį sluoksnį ant stiklo paviršiaus, taip apsaugant nuo purvo bei sumažinant mechaninį poveikį, palengvinant valymą. 

4. Stebėkite kelią ir aplinką. Jeigu pastebite, kad kelias yra užterštas smėliu ar kitais pavojingais objektais, stenkitės važiuoti šiek tiek toliau nuo kitų automobilių, kad sumažintumėte riziką.

5. Atlikite reguliarų stiklo patikrinimą. Reguliarus stiklo tikrinimas padės laiku pastebėti pažeidimus, kurie galėtų plėstis. Tai padės išvengti didesnių problemų ateityje.

6. Stiklų plovimas ir priežiūra žiemą. Žiemą, kai dažnai susidaro ledas ir sniegas, svarbu naudoti specialias priežiūros priemones, kurios palengvina valymą.

Prevencija yra geriausias būdas užkirsti kelią brangiai kainuojančioms stiklo remonto ar keitimo paslaugoms. Nuolatinė priežiūra, tinkama naudojimo praktika ir atsargumas kelyje padės ilgiau išlaikyti automobilio priekinį stiklą be pažeidimų, o tuo pačiu ir užtikrinti vairuotojo saugumą.